Friday, May 27, 2011

exam yg super killer

semua org semestinya akan menghadapi exam tak kira besar kecik dah tua dah ada bini. termasuk lah aku yg akan menghadapi exam lebih kurang dua minggu saja lagi. dah banyak lagi tajuk x baca, exam pulak datang berlari2 mcm anak kambing...mampus...check mate aku!

hari ni aku x nak sentuh pasal hikayat ka atau cerita rosalinda sebab aku tengh study skg nyeh sambil taip2 blog...hehe. hari ni aku mau kongsi sikit pasal exam aku first dulu2...hehehe

cerita bermula disini....Nama aku Azman.(bukan nama sebenar)..tym tu aku ingt lagi masa aku masih tadika. aku kecik2 dulu mmg tak banyak kawan. mgkin sb aku x secomel member aku yg lain yg asyik2 kena jerit " si comel. si comel"...huhu. tp aku tym tu x kisah sb aku ada sorang kawan paling special bagi aku namanya zarulHisyam (bukan nama sebenar tp nama bapak dy. hahaha). dia merupakan pelajar paling genius dalam kelas kitorang dan aku adalah paling bodo masa tu. pada peperiksaan pertama, aku sangat nervous sb itu adalah exam 1st aku. mcm beruk aku dibuatnya. aku ingt lagi aku kena uji eja ketam. Aku mmg x tahu mengeja lg tym tu. bapak punya ketinggalan la aku tym tu rasa mcm nak escape dalam tandas pun ada. aku pikir punya pikir dalam keadaan blur tak kluar2 huruf ketam. mcm nak menjerit nama guru besar jak aku masa tu padahal semalam dah khatam dah eja ketam. aku rasa aku la paling bodo tym tu. bila ingt balik masa skg mcm rasa nak hantuk2 kepala sampai pecah tergelak ingt masa tu. haha

masa tu ujian lisan aku kena bagi can nak pikir mcm mna eja ketam. untuk sebangai denda pertama naik atas kerusi. aku sangat takut klu kena denda atas meja plak lepas tu. sb member aku sorang dah kena dah atas meja tym tu. kira tym tu aku berjaya naik satu tangga daripada anugerah panggilan budak paling bodo..hehe. Aku mmg tak dapat concentrate tym tu, mmg apa yg aku terbanyang adalah keadaan aku ngan abang2 aku tengh berlari2 lintang pukang nak pijak ketam kat pantai minggu lepas. haha. aku rasa teruk gila tym tu. apakejadah eje ketam x lepas.

aku mula menoleh ke arah member sejati aku dunia akhirat, zamarulhisyam. dari riak mulut zamarul ku nampak dy tengh menyebut huruf K. haha. gembiranya aku. huruf K ja tu pun dan cukup buat aku ingt ejaan tu.
kah kah kah... gelak aku dalam hati. puas hati aku dapat ingt balik. mgkin aku exited sngt tym tu sb sblum ni x pernah betul keja rumah yg aku buat. dengan muka yg tersangat paling konfiden, aku lemparkan muka aku tu kat cikgu zarifa. aku jerit kat cikgu."cikgu, saya dah tau dah eja katak tu, senang jak rupanya". dengan suara yg lantang aku pun eja katak dengan perasaan sungguh terpaling PUAS HATInya. " K A T A K !!!!!!". hahaha..jgn puji pulak cikgu..hehhe

cikgu zarifa : "BERDIRI ATAS MEJAAA!!!!!

Spread out Your Opinions

1 comment:

friends