Saturday, January 15, 2011

Sinar exam yg sentiasa menguji



"tembakan yang tepat sentisa mengenai sasaran"

hari ini adalah hari yang sangat mendebarkan bagi aku...sbnarnya esok adalah hari exam bagi pelajar2 fakulti perubatan bermula dari hari esok bersamaan 16hb jan hingga 23hb nnti. Kertas first adalah kertas Anatomi yang juga merupakan subjek yang paling aku lembab tangkap berbangding dari subjek2 yang lain. Oleh sebab takot akan subjek ni, aku telah menggunakan seminggu study week khas untuk subjek ni...huuh!

amat dan sangat susah sekali bagi aku sebagai bekas pelajar jurusan physics mengambil kos yang sememangnya jauh menyimpang dari laluan physics. Kos perubatan memerlukan banyak masa untuk mengadap buku berjam2 seharian dan bagi aku penat sekali melihat muka buku yang tebal dan berat melebihi 2 ekor ayam. beratkan?...

sebagai cara membuatkan hati makin tabah, aku mengoptimiskan diri mengadap buku2 ni semua walaupun tak berjam2 mcm yang sepatutnya. sbnarnya aku jenis yang xleh duduk diam bila belajar...sentiasa nak bergerak dan bergerak. tiap pagi aku akan mengadap tingkap bilik untuk melihat sinar pancaran matahari yang sentiasa memberi satu harapan pada kita setiap hari yang bermula..haha..ayat member aku...

ketika belajar kat dalam kelas mmg sukar untuk memberi perhatian. setiap perkataan yang keluar dari mulut professor aku bayangkan dalam fikiran jauh sampai satu tahap imaginasi aku bertukar menjadi gelap gelita dan merewang ke perkara lain..(tido)...

huh! oklah harini aku tulis sikit je kowt sb dah nak mula buat revision dah ni...apa2 pun bagi sahabat2 sana yang masih atau tengah nak menunggu result keluar terutama adik perempuan aku yang baru habis spm tahun lepas dan juga member yang mengambil stpm, semoga mendapat keputusan yang gempak2 dan dapat melanjutkan pelajaran ke universiti pilihan masing2...:)


"examnination hall, playground for the genius"


"pelajar meraikan kejayaan setelah mengetahui diterima memasuki Todai"


"teacher's examination in Shenyang, China"

Spread out Your Opinions

No comments:

Post a Comment

friends