Saturday, January 15, 2011

Friday Ice

*qamat

semua orang berpusu2 nak bentang sejadah nak sembahyang jumaat.
masjid kecil tidak mampu menampung bnyak jemaah jd, terpaksalah aku sembahyang diatas sejadah sendiri diatas jalan raya. mmg nasib bagi org yg x dapat tempat, nak buat mcm mna..
jalan raya agak lembap disbabkan bru je lpas hujan seminit lepas..nak xnak kena jugak aku bentangkan diatas jalan yang agak lembap itu..

aku bentangkan sejadah bersebelahan dengan seorang pak cik yang membawa anak perempuannya yang masih kecik...agak comel anak pakcik tu..manja pulak ngan aku...**

ketika solat jumaat berlansung, terdengar dentikan bunyi hujan lebat turun..adoii! dr pagi tadi aku kesejukan ditambah lagi dengan kehadiran hujan tym2 winter ni. secara jujurnya, x penah lg aku mandi hujan sepanjang kat mesir dan ini adalah pertama kalinya.

Bdk pompuan kecik td mengikuti ayahnya yang solat bersebelahan dengan aku turut terkena hujan mesir yang sememangnya tak baik dan kotor. maka aku rapatkan bahu aku ngan pakcik tersebut supaya anak kecilnya yang berada di celah bahu aku dan ayah nya, tidak terkena hujan yang lebat itu.

basah kuyup aku hari ni...jari jemari aku mmmg menggigil mcm nak patah...sejadah aku turut basah kuyup, terpaksa basuh. meskipun tension pasal basah namun, kehadiran bdk comel tu membuatkan aku rasa senang balik...klakar bila tengok dy ikut apa je yang aku buat..haha..
bg aku mmg rasa janggal sangat bila pompuan sembahyang sebelah aku walaupun bdk tu masih kecil.

setelah selesai sembahyang, aku pegi beli roti untuk makanan tengah hari. mmg hari ni mmg sangat lapar. sejuk punya pasal. berbekalkan baju dan sejadah yang bash kuyup aku balik cepat ke rumah..sejuk2..

sampai je kat rumah, aku terus ambil selimut tebal untuk memanaskan badan...huhu...sejuknya..
seminit selepas tu, aku dengar bunyi pintu beranda bilik aku mcm ada orang baling2 batu. maka aku terus pegi tengok, ingtkan apa, rupanya hujan batu turun...nasib baik kitorang dah siap sembahyang...klu sembahyang tym hujan batu td komfem dah benjol2 kepala aku ni..

tanpa buang masa aku g ambil ketulan2 ais tersebut dan ambik gambar..haha...klakar pulak...mmg susah nak rasa hujan kat mesir terutamanya hujan batu ais mcm arini...klu kat eropah mgkin benda ni dah biasa...



jalan raya yang basah membuatkan jalan menjadi kotor
*di mesir tiada sistem perparitan untuk menampung air hujan


ais ketul


kucing pon nak main hujan




ketulan ais bikin baling orang

Spread out Your Opinions

No comments:

Post a Comment

friends