Wednesday, November 17, 2010

cerita budak skolah milenium~

kepada pembaca > cerita yg dihantar kepada aku,,,hampeh

assalamualaikum w.bt

selamat hari raya buat eidul adha kepada keluarga, sanak saudara dan teman2 yg mengenali diri yg hina ini~


sekian lama menjalani hidup yg mmg x indah langsung ni..ak belajar sedikit demi sedikit ttg hidup...
sbnarnya ak sangat bosan dgn hidup yg ak jalani skg..main ikut arus jak...
pergi skolah pukul 6 30 pagi...pastu perhimpunan pagi sampai pukul 7...kelas habis pukul 1 45 ptg...pastu sambung prep sampai pukul 4 ptg...masuk magrib 6 30 ptg....pastu isyak..pastu prep mlm sampai pukul 10...pastu kul 11 kena tidur, tu klu tidur la,,slalu 12 30 baru mata tutup...bgun pulak kul 4 30 pagi...jumlah tidur dlm 5 jam...ARGH!! SAKIT KEPALA AKU~~~
keesokan harinya...ak escape...

sistem skolah mmg membuatkan kepala aku sakit, tension, panas.....apa lg..hmm...penat...smua...

mmg hidup ini penuh dgn tension..."kita kena tingkatkan prestasi" bak kata skolah..

pastu yg tension siapa??

pelajar~

member ak sorang menghidapi stress yg teruk...kluarga separate mak dan ayah...
tym tu pulak spm...jantung berdebar...makan x cukup...pasal asyik blaja tengah malam...x tidur...nak blaja weekend plak ada gotong royong la..kemas dewan la..bersihkan longkang la...xda pengecualian spm ke x spm...yg penting ko dok asrama..kene gak basuh jamban junior...
nak minta benar blaja ngan warden..takot...(sb mmg kompom x dpt punya)..klu minta penolong kanan...dy kta "apsal x cari masa lain"...masa lain nak basuh kain rehat mandi dan sebagainya..."alah, tu smua alasan je...ko tu yg mls" kta penolong kanan...(dy boleh la anak anak bini boleh basuhkan pakaian...klu basuh pun pakai washing machine...main tekan2 jak...makn minum bini yg masak..apa la...kerek la lu...)
member aku dah mcm pekerja kilang...

badan longlai....xtau nak jadi apa~
bdk yg pandai2 kutuk2...kta"alah, blaja tajuk ni je pon, xkan x tau,, apa lan %$^%*&^"

pastu aku dtg...
"wei..korang jgn pandai je kutuk org...tau la pandai...anak org kaya...hidup senang,,,korang ingat korang akan senang seumur hidup ke...kelebihan korang tu ujian pada korang je..satu hari nnti,,,,,ARGH!! MALAS AKU NAK CAKAP...SENANG CITA KITA BERANTAM JAK!!"

pastu kitorang kalah...kuat gak dorang walaupun ulat buku...bdn besar gedabak...
huhu...tym tu aku ngan member dah fikir kitorang lah loser dalam dunia ni....mata koyak kat kening....daranh kluar x berhenti...panas, mmg panas....

pegi surau...duduk sebelum magrib.sambil2 baca quran..nak menerangkan hati...
pastu azan...

azan mendayu gila...mcm nasyid...suara sedap...tp bunyi mcm poyo~belah la pak bilal...
ak tengok kat blakang...smua org buat muka menyampah...ni nak azan ke nak tunjuk suara...
patut la org susah nak bangun subuh pasal suara sedap mendayu-dayu...kang aku sepak kang budak sekor ni....

pastu solat...imam...bacaan mendayu2 gak...dgn doa mcm nak cramp tangan nak angkat...panjang gila...ceramah dy gak buat....kutuk sna sini...aku pening~~~

aku ngan member ak kluar...ambil angin....penat sangat dgr benda mengarut2 sepanjang hari...dok tepi kolam ikan kat taman skolah sambil nyanyi lagu~

esok pegi kelas...cikgu marah2 pasal x siap keja rumah...kali ni mmg ak akui mmg aku malas nak siapkan keja rumah...pasal tu exam slalu kantoi..

pastu bdk geng2 gudboy pun kta " apa nak jadi ngan korang ni...mcm org xda arah tujuan ak tengok...cuba contohi c !$@%$#^% tu...suka tolong ckgu, jadi imam, bilal,,pengawas...no 1 dlm kelas"....belah la wei~ kitorang dah nyampah tengok glagat poyo korang...ingt jd gudboy tu dah cukup ke...(kitorang cakap je sb dah xtau nak cakap apa...drg mmg ada je modal nak menjawap...)

mmg loser....

pastu member ak bersuara kat ak...hidup mmg mcm ni...kena ada yg di atas dan kena ada yg dibawah...sepa yg di bawah....kitorang la...

kitorang kena bertahan hidup yg mmg mcm gila...

smua serba x kena...

by : budak miskin hina














Spread out Your Opinions

1 comment:

friends