Wednesday, October 6, 2010

BLACK HOLE HIDUPKU....





aku seorang pelajar...
mgkin ramai x kenal aku.....
kadang2 aku malas pegi kelas,,,
tym kat kelas aku slalu kena denda....
aku bukan nakal...tp aku buat2 nakal....
napa aku wat2 nakal?

sb ramai org x suka bdk nakal,
ak pon nak rasa mcm mna jadi nakal ni...
kadang2 rasa best....
dan sesetangh x suka..

aku suka belajar benda2 baru...
klu ada klas subjek fvret, ak jarang lepas..
bila kena bg keja rumah....aku x wat..
pasal apa aku x wat?

sb ak mau rasa apa perasaan x wat keja rumah...
cikgu komfem marah...
aku wat alasan x cukup masa,,
padahal aku mmg sngaja x wat home work ..

bila petang2..aku suka main bola ngan member2...
aku slalu main forward walaupun x terer..
pasal apa aku main forward??

pasal aku minat thierry henry...
dy sepak tepat...
dy tendang kuat....
huhu...

bila tym malam2...aku suka lepak ngan member aku kat bawah pokok...
lepak ngan member aku...sambil minum kopi..
tym tu org lain smua dah tido....
pasal apa aku berjaga malam?

sb aku suka tengok bintang2...
aku suka angin malam...
aku suka suasana sunyi...
aku suka borak ngan member aku...

teman member aku nma dy nasrul hasyimi...
teman yg lain jgn kecik hati...
dy slalu teman aku tym mlm2...
pasal apa aku suka borak ngan dy?

pasal dy adalah good listener...
dy sentiasa mendengar apa yg aku cakap...
walaupun boring...dy tetap memdengar sampai habis...
sb aku suka cerita pasal idea2 aku...

satu hari....kitorang dalam malam spm..
aku ada duit dalam rm 2...
itu sj duit aku ada...
aku kongsi ngan nasrul beli sosej dlm harga rm 3 50..

kitorang akan bakar sosej tu lepas isyak kat dpn surau...
so, kitorang simpan kat ice box DM...
malang nya malam itu....DM tutup...
so, aku masuk tanpa kebenaran...
dlm bab2 kunci aku adalah ahli...
pintu senang je ak bukak...

bila tengok mcm perompak pulak..
tp kitorang bkn nak merompak....
cuma nak amik barang hak milik...
nasib baik xda org nampak...

bila dah subuh..kitorang pg surau...
slalu lepak lama2 lepas subuh....
pasal apa lepak lama2?

sb aku tido baring2 kat tempat solat pompuan...
best...situ adalah "port" kitorang..

kekadang kitorang tido lepas isyak kat "port"..
x sedar...dah masuk subuh....
pastu aku nampak lembaga berbaju putih...
ramai pulak tu...mendekati kitorang...
rupanya pompuan nak solat....

klu kat kelas...aku x suka cakap bnyak...
pasal apa...???

pasal badan aku kat sekolah tp kepala aku ada kat USA...

kawan2 pompuan aku smua baik2...
slalu nya drg tegur aku....
bila ckap ngan drg, aku slalu memuji drg..
pastu drg ckp dah mcm tunggang tebalik...
pasal apa tunggang tebalik???

aku tanya kat member aku...
dy pompuan...
dy kata pompuan mmg mlu2 bila d puji...
aku pon kata " owh..."
baru aku tau..

bila tym pokok mangga kat blakang asrama berbuah...
aku dan teman aku lah antara orh yg awal makan buah tu...
buah dy amat manis...isi kekuningan,,,
pokok mangga tu dkt jemuran...
ak slalu jemur pakaian dkt pokok mangga....
so, ak akan lalu pokok mangga bila amik kain....
bila ada buah masak jatuh...aku lah org yg pertama nampak....
so....nyum2...

sebelum aku menematkan riwayat kat skolah..
aku sempat membuat plan jangka masa panjang aku...
pasal apa?

pasal aku tau perjalanan hidup aku susah..
bg aku...ada susah...ada la senang...
bila aku sentiasa senang...
aku x kenal susah....
so aku pilih nak kenal susah dlu....

aku ada adik....skg dy spm..
walaupun dy spm...ak x penah wish gambate kudasai untuk dy...
pasal apa?

pasal aku xnak dy lalui jalan mcm aku....
jln yg aku pilih amat perit...
aku biarkan dy pilih jalan dy sendiri...
bg aku, hebat dlm result spm bkn la keutamaan dlm hidup aku...
pasal apa??

pasal aku kejar lain daripada pelajar biasa kejar...
aku ada cita2 tersendiri....
jika aku ikut drg....
aku akan jadi sebijik mcm drg...

korang tau x apa yg ak slalu critakan kat nasrul??

pasal benda diatas....

dy jg ada perasaan mcm ak...

kawan2 ak yg lain jg ada perasaan mcm ak...
tp ketegori lain....

kat skolah ak ada minat org....
tp ak x bgtau...
dy cantik...alim...sopan santun...
dy penah tegur ak skali...
tp ak wat dunno...
pasal apa?

ak xnak jatuh hati dgn dy...
sb ak kejar benda lain....

mlm ni ak crita bnda smua ni..
pasal apa??

pasal aku rasa crita hidup aku cukup bermakna...
ak x mampu menasihat....
tp aku cuba nak "stretch mind"...


jaa mata.....






Spread out Your Opinions

2 comments:

  1. ak suka baca ceritaa ini amri..
    terima kasih byk2..ak suka dan
    bangga jd kwn ko..ko byk tolog ak..
    touch...

    ReplyDelete
  2. aq terharu gak bla bca storie nie..
    cpat btul msa berlalu..
    pling menyayat ati adlah psal sosej 2..
    ksian btul tau..aq akn ingt kisah kta 2 genk..
    wa cya sma luk..

    ReplyDelete

friends