Monday, September 13, 2010

SUASANA 1'ST DAY RAYA WITHOUT FAMILY

Pagi subuh yang hening....aku melihat jam kat henset dlm kul 3 pagi bersamaan 10 hb dan menunjukkan telah masuknya waktu untuk kita membakar mercun dan aim kat kepala member2 seangkatan...hehe

pagi ni aku still kat umah lagi....sepatutnya aku dah dikehendaki berada di wisma pelajar yayasan sabah pada malam semalam lagi...tp aku tak pegi coz nak layan tnet ngan dota kali terakhir sebelum raya.....layan oo...

bertolak selepas subuh pastu berjalan kaki sejauh 2 km mcm tu membuatkan kaki aku lenguh...oleh kerana aku malas nak cari kete subuh2 buta ni terpaksa la aku pakai kaki je jalan....

sampai je kat umah sabah tu...dah nak sembahyang raya dah....


lepas sembahyang ngan khutbah aku ngan member2 lain sempat bergambar ramai2 sempena hari raya yang mulia ni....

nampak x aku berbaju warna yang menyerlah tu...hoho

sayu je muka2 smua...beraya sendiri la taun ni...padan muka....sape suroh tak balek..



pada sebelah malam persatuan anak2 sabah mengadakan jamuan raya,,,sambil makan2...amik gambar la sekali...kat tepi tu khat yg tulis selamat hari raya....berposing sket malam2 raya ni...tp kat gambar ni aku x banyak wat pose2 mcm2 coz perot dah kenyang makan sate...


sebelum tu...lupa pulak nak gtau yang sebelah pagi kitorang pegi kat embassy malaysia untuk beraya reramai ngan orang2 malaysia...pegi raya kat cni mmg x best coz smua orang yang hadir aku x kenal....yang best dy, makanan je.....dah makan trus blah...


bila ada masa lapang sket...nyanyi lagu raya ramai2 kat bilik....main gitar nyanyi lagu raya yg diambil daripada band HUJAN....layan2...


slalu raya bergambar ramai2 ngan family tp taun ni bergambar ngan elder bro ngan member....
apa2 pon SLAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN..

korang tengok aku ada improvement tak dari segi pakaian???...hehe (coz baju tu baju raya lama)

nnti la aku tunjuk suasana yang lebih meriah lagi....gambar smua boring coz hakikat raya kat cni mmg boring...

bagi yang x balek jgn sdeyh ek...taun depan boleh balik...la..raya je pon...kita bersedih...tp hakikat orang kat malaysia tu xnak kita bersedih...so, rilek and just makan that kuih as much as possible and sleep tight at night.....





Spread out Your Opinions

No comments:

Post a Comment

friends