Wednesday, September 15, 2010

SANTAI : POHON DURIAN KURA-KURA BERBUAH PADA PANGKAL POKOK

Sambil duduk2 termenung melihat suasana malam, lagi baik jika di isi dngan membaca bnda2 yang menarik....

ni la yang aku baca....korang baca la sekali....apa2 pon pokok durian jenis mcm ni x wujud kat negeri aku...klu wujud pun x penah jumpa....

sesapa yang kat tempat dy ada, jom la kongsi2 ngan aku..mna la tau sedap mngalahkan durian yang slalu aku sludup dari Siam tu...hehe



Pohon durian yang terlihat di foto-foto bawah, adalah pohon durian kura-kura(Durio testudinarium). Pohon ini ini ditemukan di hutan Malaysia milik penduduk asli setempat. Ciri khas pohon durian kura-kura, ia berbuah di pangkal pohon. Warna buahnya sama seperti buah durian pada umumnya, isinya berair dan rasanya manis. Hanya saja ada yang mengatakan di salah satu situs internet, bahwa buah durian inimengeluarkan bau seperti kencing kura-kura

-



















sumber :http://iwandahnial.wordpress.com/2010/09/02/pohon-durian-kura-kura-berbuah-di-pangkal-pohon/



Spread out Your Opinions

No comments:

Post a Comment

friends