Thursday, September 9, 2010

RAYA?? AKU RINDU KAT NGKO !!!!


bersempena hari raya yang akan berkumandang pada 10hb september 2010 bersamaan hari jumaat ni...sering kali membuatkan aku teringat2 serta terbayang2 dalm benak hati aku suasana bila beraya kat kampong...adeh..syok gler...tapi taun ni aku x berkesempatan nak beraya sakan coz tau ni aku x balek...bagi member2 yang tak balek gak mcm aku ni...PADAN MUKA KORANG....SAPE SUROH XNAK BALEK!!....

apa yang best nya raya kat kampong ni...??

BAGI AKU......


tiap taun aku akan tengok anak bulan muncul kalau2 dah nak masuk hari raya....duduk d tepi beranda rumah sambil layan teh panas diadun dari daun teh yang di tanam dikaki gunung meyamankan lagi suasana ketika melihat bintang menari2 bersama anak bulan syawal...adei,,,
taun ni boleh kira berapa kali aku tengok bulan....nampaknya taun ni x nampak la aku anak bulan...wei..anak bulan...apsal ko slalu nyorok bila aku nak tengok ngko??




"saya pemegang mohor2 diraja, dengan ini raya aidil fitri akan ditetap kan pada hari jumaat 10hb"...lol...aku x kenal pak cik ni tapi aku sayang kat dy coz slalu wat pengumuman yang menggembirakan hati sampai aku meloncat2 mcm nak pengsan....rindu kat pak cik ni....semenjak aku lahir dan dan berumur nak 20 an ni pon masih dy lagi yang mengumumkan posa ngan raya....dlu tym aku kecik2 dy nampak muda lg tp skg aku ngan dy dah sama2 nak tua...uncle you mmg besh....


taun ni aku xda baju raya khas untuk raya ni...ni bukan baju aku...ni baju partner aku....dlm berpuluh tahun lagi aku akan jadi milik orang dah...(lma nyer)..beberapa puluh raya lagi kot...boleh jumpa kejap nak tengok mak ayah dy ok ke x...sambil2 tu mngampu2 seket...hehe
apa2 pon...aku nekad nak balek taun depan.....aku nak terawih ngan mak ayah aku...
(klu ada mak ayah baru ada orang yang nak bagi nasihat ngan semangat untuk sentiasa penuh terawih....klu wujud perasaaan nak escape tu, ada mak ayah nak tolong padam kan niat nak g main mercun tym2 solat terawih...adeii)



bila tym nak raya banyak la rancangan2 raya yang besh2 ....rindu tv nagn astro kat rumah...lepak2 ramai2 satu keluarga besar bersama cousins2 yang hensem2 dan cantik molek sambil makan kuih bahulu jus mangga sambil pulak tu layan cita astro prima @ sponge bob....lol...rindu pulak...


benda2 yang AMAT SANGAT TERLAMPAU TERSANGAT aku rindu....nak main ps 2 sebijik mcm di atas...bila tym2 malam ramadhan ngan raya...layan kopi ali cafe sambil main FIFA sementara nak menunggu tengah malam @ sahur...pergh...layan2...nak sambung MANAGER aku untuk ARSENAL yang duit nya dah mencecah nak 500 juta...dah x tau nak beli pemain mna dah...


semakin akun membesar..semakin itu lah duit raya aku dah makin ciput...bila dah dok negara orang...bukan setakat ciput...KOSONG!!!...mgkin aku x prasan kot yang aku ni dah tua dan anak2 ngan mak ayah sekarang pikir aku yang patot bg duet ghaye....huhu..org laen makin besar, makin besar gak la duit raya drg....lol


KETUPAT..???...rindu pulak nak buat ketupat pastu rebus bersama ngan member2 aku....pastu kakak sepupu aku dtg..."wei..amcm korang wat ketupat ni..?"...maka aku pun membalas " pehal kak??? " ....." nasik dalam ketupat tu dah tekeluar "...adeih....aku sebenarnya x suka makan ketupat....aku makan seket2 je bila ketupat je kena hidang dulu..klu ada makanan lagi...bye2 la ketupat ni....aku suka tengok orang wat ketupat je ngan suka susun2 ketupat untuk dihidangkan kepada tetamu...sebab yang buat slalu mst akak2 pastu aku bajet2 la tolong...haha


malam sebelum raya ni sememangnya masa paling ngam nak bakar lemang ni....hobi aku...layan cita hindustan tym tengah malam nak raya sambil bakar lemang...pastu tetido atas kerusi pastu ada la lemang yang terbakar....ari tu lemang aku wat jadi warna merah...aku perasan bila nampak buih dy kluar tym isi santan..ntah ape yang masuk aku x tau..haha....pastu mula la akak sepupu aku sorang ni datang..." WHAT ARE U DOING???"...aku dgn slumber curah santan kat dalam mulut aku coz aku tau aku akan kena denda...lol


paling PENTING TERPENTING TERLALU TERSANGAT penting adalah family besar aku termasuk cousin2 aku tak kira yang dah ada anak sebaya ngan aku bahkan ada anak buah aku tua berganda2 dari umor aku sekarang....bagi aku xda dah yang paling penting dalam hidup aku selain dorang...dorang la teman aku main mercun sampai kena kejar2 satu kampong coz tembak kat rumah orang...teman aku pegi beli kuih raya..teman aku chatting mau dlm internet @ bedepan2...teman aku lari2 kejar budak nakal...teman aku kacau2 orang yang tengah sebok masak2 kat dapur pastu kena ajak join sekali masak2 sama2 nagan akak2 sepupu aku....teman aku kena buli....pastu main lumba2 keta ngan moto....adeih...rindu eh..


akhir sekali diri aku...aku nak makan kuih banyak2 supaya badan jadi sehat wal afiat...senang nak blaja....semoga allah memudahkan duit biasiswa masuk awal coz aku nak beli laptop ngan kamera nikon d90 coz dah lama aku menahan hari nak beli...aku nak beli hadiah buat diri aku sendiri....yang ni bukan aku coz aku lagi HENSEM dari mamat yang baju maroon kat atas ni....adoyaii..

terakhir...

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN....BERJUTA KEMAAFAN DIPOHON KLU ADA SILAP DAN SALAH DIHARAPKAN DARIPADA ANDA SEKALIAN, MAK AYAH, ADIK BERADIK, SEPUPU2 SMUA...MEMBER2 SERTA GURU2....0-0 DIHARAPKAN PADA HARI RAYA MULIA INI....MESKIPUN JAUH DI MATA, NAMUN SENTIASA DEKAT DI HATI INI....

THANKS SMUA.....SLAMAT HATI GHAYE....




Spread out Your Opinions

No comments:

Post a Comment

friends