Saturday, June 5, 2010

PET : THE RED PANDA



klu korang jenis orang x suka binatang jangan baca post ni.....
hmm...binatang...klu korang tny ngan orang mst mereka akan kata...
"sy suka kucing"...
"anjing sy bru beranak lapan"...
"burung sy berak lima kilo ari ni"...
"ade rimau gigit janggut aku hoho"
"kuang asam punya hamster, brani dy g gigit wayar internet aku"

ha...mcm2 cita pasal haiwan...tp bg sy....saya sngt sayang akan satu binatang nie...
actually sy x penah pegang binatang ni coz tmpat dy jauh sngt...
nnti arr kot2 kklu dah ad duit cukup..aku g cari ko binatang kesukaanku...PANDA MERAH..

mgkin x ramai org kita tau pasal binatang yg klu d ikutkan lebih comey dari kucing yg ad kat rumah korang...

klu nak tau ..panda merah hanya terdapat d kawasan himalaya dan kawasan negara china yg dkat2 ngan banjaran tersebut...
panda ni besar saiz kucing je..besar skit kot...tp bulu dy menang klu lawang ngan kucing coz tebal skit n gebu,,,,best klu bawak tido...hee
panda ni aktif waktu siang ngan senja je...so, klu korang nak tangkap dy, pg arr tym tngh ari ke coz tym 2 drg tngh tido..haha
kat negara china sesetengah petani membunuh binatang ni coz suka makan buah-buahan tanaman...(petani : penat2 aku tanam ko slumber tenuk je g makan...nah amik ko!!)
haha...tu la pasal binatang kesukaan sy ari ni...(ari ni je...sok2 dah suka tikus plak)

*klu nak tngk betapa comey binatang ni...ikuti la link ni...hee :)




Spread out Your Opinions

No comments:

Post a Comment

friends