Sunday, June 27, 2010

ADAKAH KAMU KENAL AYAH KAMU??









Adakah kamu kenal ayah kamu?...adakah anda anak yang tahu dan kenal ayah kamu sendiri yg telah mendidik kamu dari kecil serta membeli mainan yang kamu inginkan tym kecil sampai bergolek2 menangis klu ayah x belikan?....:)

Sempena hari bapa yang lalu...(actually ak dah terlepas..haha)...dlm post kali ni ak tulis pasal fakta2 serta kebenaran pasal ayah korang...huhu

jgn sdeyh plak coz ni hanya nak bagi tau hakikat sebenar ayah korang dan aku gak,,,,(klu ayah yg garang x terkecuali)....:)

1. Ayah inginkan anak2 nya menghabiskan lebih masa bersamanya .

2. Ayah membiarkan kamu menang dalam permainan ketika kamu kecil, tapi dy tidak ingin kamu membiarkannya menang ketika kamu sudah besar.

3. Ayah selalunya tiada dalam gambar2 album keluarga kerana dy slalunya yg mengambil gambar.

4. Ayah slalu menepati janji!! dy akan menepati janjinya untuk menolong temannya meskipun ajakanmu adalah lebih menyenangkan.

5. Ayah akan merasa sdeyh sedikit ketika kamu bermain dy teman2 kamu kerana dy sedar bahwa itu adalah masa akhir kecilmu.

6. Ayah telah merencana hidupmu ketika dy mengetahui bahawa ibumu sedang hamil.

7. Ayah akan sentiasa membantumu mencapai impian bahkan, dia mampu meyakinkanmu untuk melakukan perkara2 yang mustahil seperti berenang di air setelah ia melepaskanmu yg pada ketika itu kamu masih kecil dan x mampu berenang.

8. Ayah mungkin tidak tahu segala jawapan sesuatu akan tetapi dy akan membantu kamu mencarinya..

9. Ayah mungkin nampak garang dimatamu akan tetapi di mata teman2mu dy baik dan menyayangi.

10. Ayah mungkin lambat mendapat teman, tetapi dy bersahabat seumur hidup.

11. Ayah suka dan senang untuk membantu seseorang, tetapi sukar meminta bantuan.

12. Klu ayah di dapur, memasak seperti nakhoda kapal yg memegang peta, dy menggunakan rumus2 dan formula2 masakanny sendiri...hanya dy sorang je yg tau tentang rumus2 tersebut. Dan hasilnya "tidak mengecewakan"...:)

13. Ayah sangat gembira membelikanmu makanan selapas ia balik kerja meskipun dy tak dapat sedikitpun bahagian daripada makanan tersebut.

14. Ayah selalu berdoa kita menjadi orang yang berjaya di dunia dan akhirat meskipun kita jarang bahkan jarang sekali mendoakan untuknya.

15. Ayah selalu memberikanmu tempat duduk yang terbaik dengan mengakatmu di bahunya ketika kamu kecil.

16. Ayah tidak akan memanjakanmu ketika kamu sakit, tetapi ia tidak tidur semalaman kerana dy tau kamu memerlukannya.

17. Ayah tau kita mesti tepet waktu. sebab tu dy selalu awal menunggumu.

18. Ayah selalu melupakan apa yg dy inginkan kerana memberi ingin melehat kamu mendapat apa yg kamu inginkan.

19. Ayah menghentikan apa yg ia kerjakan, kalau kamu ingin berbual dengannya.

20. Ayah selalu berfikir dan berkerja keras untuk membayar yuran dan membeli bukumu di sekolah, meskipun kamu tidak pernah meghitung berapa banyak kerutan di dahinya.

21. Ayah akan berkata "tanya lah ibu kamu" ketika ia ingin berkata "tidak"

22. Pujian yang terbaik kepada ayah adalah ketika dy melihatmu melakukan suatu kebaikan seperti yang dy lakukan serta ajarkan kepadamu.

23. Ayah lebih bangga pada prestasimu berbanding prestasinya sendiri.

24. Ayah tidak suka menitiskan air mata, ....ketika kamu lahir dan dia mendengar kamu menangis untik pertama kalinya, dy sangat senang hingga menitis air matanya..

25. Yang paling penting, Ayah tidak pernah menghalangmu daripada mencintai tuhan, bahkan ia membentangkanmu seribu jalan agar kamu menggapai cintaNya, kerana dy mencintaimu kerana cintaNya.


* apa2 pun selamat hari bapa kepada ayahku yang tersayang...MOHD YUSSOF MUHAIMIN...
I MISS U!!!!












Spread out Your Opinions

1 comment:

friends