Monday, June 28, 2010

GUD BYE TO YOU....AL FATIHAH







28 jun 2010....aku bangun dari tidur setelah mendengar azan subuh berkumandang...aku melihat suasana pada pagi itu sungguh tenang dan seperti membawa sesuatu peanda pada diri ku.....ku melihat keluar tingkap sambil melihat cahaya lampu tepi jalan yang menerangu segenap ruangan depan balkoni rumah...huh!! sunggu tenang dan nyaman....aku mengagkat badan ku yg sedikit terasa malas untuk pergi mengambil wudu'....setelah itu aku pun menunaikan solat subuh dengan penuh pengharapan kepadaNya...oh!! sungguh indah ajaran tuhan yang menyuruh kita untuk menunaikan suruhanNya pada waktu yg sangat sukar untuk orang biasa hidup pada ketika itu....




Sesudah meneunaikan suruhanNya, aku pun masuk kedalam bilik abangku yg pada ketika itu telah pun selesai menuanaikan solat subuh...dy tngh melayani pc nya yg sangat ia sanyangi...pada ketika itu lah berita yg disampaikan kepadaku diterjemah dengan jelasnya....rupanya angin malam yang membelaiku ketika lenaku sememangnya membawa berita kepadaku......daripada lidah abangku tersembur ucapan terjemahan angin malam tersebut....he said "OUR BELOVED GRANDMA WAS PASSED AWAY..."...selapas aku mendengar berita yang agak membuatku terjaga dari mamai ku itu...lantas aku membaca al fatihah untuk nya moga2 dengan berkat al fatihah itu...dy ( my grandma) akan di golongkan dalam kalanghan orang2 yang dirahmati.....its too drastic for me coz i heard from my mom that she still ok and just need some rest...mgkin dah ajal baginya...who knows?



for my garandma (even though she would't hear me )..if hope you rest and peace with allah and i'll never forget to pray semoga diri mu akan diterima tuhan dan berbahagia disampingnya....AL FATIHAH...


*sayangilah ahli keluarga korang, tak kira tok wan, tok nenek mahupun mak ayah @ adik bradik...smua nya tetap kluarga korang...jangan dah takde baru nak mencari and mengungkit2 pasal dy..... :)

Spread out Your Opinions

No comments:

Post a Comment

friends