Saturday, June 12, 2010

CUTI, CUTI , CUTI, CUTI







Pada 10 haribulan kitorang budak Medic menduduki paper last......biochemistry oooo......
nak ikutkan cita nya...mmg agak susah gak la....tp nak mcm mna lg....dah nama dy exam...tu la gatal sangat nak amik medic konon..kan dah tau...padan muka aku....

kitrang pelajar Azhar mmg cuti awal...awal bulan 6 dah cuti.....klu u lain seprti alex ngan ain-shams tym tu x mula lg .....tp ok gak la...belajar laju, cuti pun laju....kena2 lg ngan 11 haribulan (keesokan hari nya) FIFA world cup dah mula...mmg ngam la tym exam tu habis....kitorang dah ble tngok match bola...tp u laen.....hmm....masih tngh sebok2 nak prepare exam....

kitorang lebih suka mcm ni....actually professor2 ( aku rasa la) pun minat bola gak...mgkin pasal tu dorang buat exam tym sebelum World cup mula....huhu

Cian budak2 dentist....dorang x mula lg exam...klu kitorang wat bising mst rasa serba salah gak arr coz kacau dorang studi.....

Bg aku studi tym nak dekat exam mmg x best arr (kekadang aku pun wat gak) ....coz bg aku, studi patutnya bila2 masa dan x sepatutnya dah nak dekat exam baru nak mula...tym dulu2 sebelum exam patutnya kita dah khatam berkali2 dah buku tu....( coz tym nak dekat exam best klu lepak2 g minum2 kat kedai tym2 tengh malam....layan blues sket...hee)..

hidup aku skg ni mcm tu lah......but it's going better la ..berbanding ngan hidup aku sebelum ni yg boleh dikira kucar kacir arrr.....sampai aku x tau nak wat apa...and tak tau apa yg aku nak....mcm ada je benda lain mcm kontrol diri aku.....huhu...(puppet)

tu laa....ada member aku bg nasihat arr "benda yg paling bahagia dalam hidup kita adalah bila mana kita menjad tuan pada diri kita sendiri"......


Mana hidup yg x susah (mgkin sesetangah kita hidupnya mmg senang).......tu la nam nya ujian,,,,

satu nasihat dari member aku gak "Peoples usually didnt get what they want, but they always get what their need"........huhu (bila pikir betul laa....mmg benar ayat ni,,,,)

manusia mmg mcm tu.....sentiasa nak lebih....ade ayat aku dgr kat ceramah...x silap hadis rasullullah kot...kata2 nya mcm ni,,,(mafhum nya)..."apabila manusia diberikan segunung emas, manusia itu tidak lain tidak bukan, yang dia ingin kan adalah yang kedua".....

*haha.....bila nak di pikir kan.....mmg hidup ni mmg mcm tu lah...aku rasa mak ayah aku, tok wan tok nenek pun mmg penah rasa apa yang aku rasa ni....anyway....aku masih rasa beruntung.....coz aku masih boleh menyambung pelajaran ( walaupun aku ni lemah skit dalam bab2 blaja ni)...dan ada family lg yg boleh borak2 n begurau2.....serta member2 yang slalu teman main futsal n ajak tadarus....haha :)......ade ar rasa hidup skit...

****isk2....

Spread out Your Opinions

No comments:

Post a Comment

friends